reklama

Vidieť úsmevy a nie vojnu...

Nedávno sa na Slovensku uskutočnilo stretnutie zdravotných klaunov z desiatich krajín sveta... na jednom mieste sa stretli takmer dve stovky ľudí, ktorí veria, že úsmev skutočne pomáha. Áno, veríme tomu a práve preto venujeme nášmu poslaniu energiu, čas a hlavne naše srdce. Jedným z našej medzinárodnej „červenonosej“ rodiny je aj Yazan Al- Zubaidy z Palestíny. To, čo napísal po našom stretnutí sa nás tak dotklo, že vám to musíme sprostredkovať...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

„Odkedy som začal pracovať pre Red Noses International v Palestíne, tak nejak som vedel, že toto nebude len práca a za posledných 5 mesiacov som sa učil, pozoroval, snažiac sa pochopiť nielen samotnú prácu, ale aj seba.

Tento proces pokračoval až donedávna, keď som bol v centrále Red Noses International a potom na Slovensku na medzinárodnom stretnutí zdravotných klaunov a klauniek na Zemplínskej Šírave.

Červený Nos v Palestíne sa po prvý raz stáva súčasťou medzinárodného workshopu zdravotných klaunov a klauniek...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvý deň som ako nováčik len pozoroval ľudí... všímal si detaily o nich... zvonku tam bolo veľa rozdielov a jazykov... ale zvnútra boli všetci rovnakí... a je to úžasný pocit byť súčasťou tejto globálnej rodiny, ktorá verí v jedno poslanie!

Yazan Al-Zubaidy
Yazan Al-Zubaidy 

Mimo môjho intenzívneho profesijného zážitku byť súčasťou tak veľkej organizácie by som Vám rád rozpovedal moje osobné pocity...

Odkedy som sa stal súčasťou Red Noses International, a následne prišiel na workshop na Slovensko, moje pocity boli ako na hojdačke... Nemám poňatia prečo, ale bol som úplne ohromený, no zároveň mal nutkanie plakať.. Niektorí môžu povedať prečo, keď si bol na tak veľkom, výnimočnom a určite zábavnom stretnutí?!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nuž, že keď vidíte ľudí tak zaangažovaných do toho, čo robia, aby priniesli radosť a smiech tým, ktorí to potrebujú, tak mi to dáva vieru, že na svete je ešte stále dobro...

Bod zlomu pre mňa nastal na workshope, keď sme robili jedno cvičenie. Mali sme si vybrať niekoho a spraviť pre neho niečo pekné, iba aby sa cítil lepšie.. Bez toho, aby som zachádzal do veľkých detailov, naša skupina si vybrala môjho dobrého kamaráta a kolegu Tareka... požiadali sme ho, aby išiel von a nahlas zakričal svoj sen.. keď sa vrátil, povedal nám, že zakričal „الانوف” po arabsky, čo znamená Nos... Červený nos... a našim snom je rozšíriť Červený nos na Strednom východe namiesto vojny...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

My v Palestíne pracujeme v nemocniciach, kde sa deti potrebujú usmievať z rôznych príčin... a teraz po niekoľkých mesiacoch práce ako programový riaditeľ som sa naučil veľa o sebe...

Medzinárodné stretnutie zdravotných klaunov
Medzinárodné stretnutie zdravotných klaunov 

Od 2005 som cítil intenzívne nutkanie, že musím urobiť určitú zmenu. Videl som sa ako niekto, kto zmení svet. Stále sa tak vidím... ale predtým som šiel smerom, ktorý nebol pre mňa. Chcel som docieliť zmenu prostredníctvom politiky... no po tých rokoch som sa konečne našiel a zistil som, čo je tá zmena, ktorú chcem spraviť a vidieť... Zo srdca chcem vidieť úsmev na tvári každého dieťaťa v arabskom svete, špeciálne tých, ktorí to naozaj potrebujú...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto je môj sen! Vidieť úsmevy a nie vojnu... vidieť lásku a nie zabíjanie... vidieť palestínske deti smiať sa... radovať... hrať sa... a nie byť zabité alebo zajaté izraelskými vojakmi... chcem vidieť úsmev na tvári utečencov, aj keď sú vo veľmi zlej situácii...úsmev je úľava a to oni potrebujú. Na moment zabudnúť a vychutnať si krásu života a to čo dokáže priniesť jedine úsmev a srdečný smiech. Teraz, po 9 rokoch hľadania samého seba som prišiel na to, že politika je blbosť a politici chcú len to, čo je najlepšie pre nich, a nie čo je najlepšie pre ľudí...

Konečne môžem povedať, že som našiel svoje poslanie v živote po rokoch a rokoch hľadania...“

Yazan Al-Zubaidy

Zdravotní Klauni

Zdravotní Klauni

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  62x

ČERVENÝ NOS Clowndoctors je nezisková organizácia, ktorá prostredníctvom klaunského umenia už 18 rokov prináša radosť a smiech tým, ktorí to potrebujú. Vyše 60 zdravotných klaunov navštevuje pravidelne hospitalizované deti v nemocniciach po celom Slovensku, ale aj seniorské zariadenia či dospelých pacientov, aby im zlepšili náladu, zmiernili stres a priviedli ich na iné myšlienky. Pridajte sa a tvorte s nami toto poslanie. Prispejte a darujte smiech: https://cervenynos.darujme.sk/chcem-pomoct/ Zoznam autorových rubrík:  PríbehyZo života zdravotných klaunov

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu