reklama

Aj obyčajný bublifuk dokáže zázraky

Bol raz jeden chlapec Félix, a ten trochu kvôli závažnému ochoreniu a trochu nešťastnou zhodou náhod prestal chodiť...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Lekári problém čiastočne vyriešili, ale strach zostal - a Félix sa rozhodol, že na maminých rukách je lepšie ako na vlastných nôžkach. Všetci z toho boli nešťastní. Nepomohlo prehováranie, trpezlivé vysvetľovanie, ani všakovaké lákadlá a dobroty. Papučky si síce obul, ale chodiť odmietal. Rodičia sa už začali s týmto stavom zmierovať, keď tu zrazu do nemocnice prišiel cirkus - nie obyčajný, ale klaunský Cirkus Paciento.

Ja, doktor Quido Bublanina, a moja kolegyňa doktorka Frčka sme veľmi pomaly otvorili dvere nemocničnej izby. Spoza maminky na nás nesmelo hľadeli očká dvojročného Félixa. „Viete, on sa bude báť,“ – vysvetľovala nám smutne Félixova mamka, „on sa všetkého bojí, aj chodiť nám prestal...“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Zdravotní klauni
Zdravotní klauni (zdroj: ČERVENÝ NOS Clowndoctors)

No ja som vedel, že som v správnom čase na správnom mieste. Musela to byť neviditeľná ruka osudu, ktorá ma dotiahla za môj klaunský červený nos práve na túto izbu. Len si to predstavte – moje meno je BUBlanina, a práve takýmto koláčom nás Félixova maminka pohostila. Okrem toho som sa práve v ten deň rozhodol vyskúšať svoj nový BUBlifuk, ktorý dokáže robiť bubliny od výmyslu sveta – od celkom maličkých, cez stredne veľké, až po obrovitánske.

S mojou kolegyňou doktorkou Frčkou sme sa na seba pozreli a medzi našimi klaunskými nosmi prebehla telepatická iskra. Vytiahol som bublifuk a izba bola zrazu plná maličkých, trblietavých bubliniek. Ľahučko sa vznášali nad udivenými tvárami Félixa a jeho maminky a jedna po druhej veselo praskali. Félixova nálada sa pomaličky začala meniť. Z plachého pohľadu bol zrazu prekvapený, z prekvapeného zvedavý...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V ten deň sme na izbu prišli ešte viackrát, a čím viac bubliniek sme vypustili, tým smelšie vykukovala Félixova hlávka spoza jeho maminky.

Na ďalší deň sme vyčarovali väčšie bubliny - to už Félix sedel na posteli sám, a dokonca občas niektorú bublinu praskol. Pri štvrtej návšteve nás už Félix netrpezlivo očakával - stál na zemi a maminku držal za ruku. No skutočné prekvapenie nás čakalo na piaty deň, kedy sa konalo veľké vystúpenie Cirkusu Paciento. Félix prišiel po vlastných nožičkách, aby všetkým ukázal, aké úžasné bubliny dokáže vyčarovať.

Obrázok blogu
Félix v Cirkuse Paciento
Félix v Cirkuse Paciento (zdroj: ČERVENÝ NOS Clowndoctors)

Ani my sme sa nenechali zahanbiť - spoza opony sme vytiahli bublifuk na metrové bubliny, ktoré sa kúzelne rozvlnili priamo pred očami užasnutého Félixa. Myslím, že keby mohol, od radosti by sa aj roztancoval – a nie len on, ale aj jeho rodičia. Naša klaunská duša tancovala tiež, a červené nosy sa nám leskli od dojatia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Cirkus Paciento
Cirkus Paciento (zdroj: ČERVENÝ NOS Clowndoctors)

Viem, že Félix má s chodením stále problémy. Občas sa strach vráti a papučky smutne ležia pod postieľkou. Ale ten moment, keď som ho videl stáť na vlastných nohách, s rozžiarenými očami a bublifukom namiereným k nebu, zostane v mojom srdci navždy.

Viem, že aj kvôli takýmto chvíľam som sa stal zdravotným klaunom.

Šťastnú cestu Félix, a nech ťa bubliny sprevádzajú pri každom kroku.

Roman Večerek - zdravotný klaun doktor Quido Bublanina

 ... pretože smiech pomáha!

www.cervenynos.sk

www.facebook.com/cervenynosclowndoctors

Zdravotní Klauni

Zdravotní Klauni

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  62x

ČERVENÝ NOS Clowndoctors je nezisková organizácia, ktorá prostredníctvom klaunského umenia už 18 rokov prináša radosť a smiech tým, ktorí to potrebujú. Vyše 60 zdravotných klaunov navštevuje pravidelne hospitalizované deti v nemocniciach po celom Slovensku, ale aj seniorské zariadenia či dospelých pacientov, aby im zlepšili náladu, zmiernili stres a priviedli ich na iné myšlienky. Pridajte sa a tvorte s nami toto poslanie. Prispejte a darujte smiech: https://cervenynos.darujme.sk/chcem-pomoct/ Zoznam autorových rubrík:  PríbehyZo života zdravotných klaunov

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu