reklama

Zázračné husle

Tak, ako je v každom z nás kúsok dieťaťa, je v každom z nás aj kúsok starca, a to je dobre... Zdravotnou klaunkou som už tretí rok. Okrem detí v nemocniciach chodím rozveseľovať aj seniorov.​

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Pani Anna a zdravotné klaunky
Pani Anna a zdravotné klaunky (zdroj: DS a DSS Kremnica)

Vždy sa veľmi teším, keď môžem nahliadnuť do sveta týchto ľudí, ktorý je bohatý, krásny, často aj smutný a plný záhad, no vždy inšpirujúci.

Potvrdil mi to aj môj nedávny zážitok...

V ten deň sme aj s mojou klaunskou kolegyňou Markétkou navštívili klientov Domova dôchodcov a Domova sociálnych služieb v Kremnici. V jednej izbe sedela v kresle pani Anka. Je bývalá huslistka, no husle v ruke nedržala už roky. Odkedy mala mozgovú príhodu, ochrnula a jej telo je takmer v neustálom "trase". Pozná sa dokonca s Petrom Michalicom, kedysi, ešte pravdepodobne za čias študentských, spolu hrávali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Miluje husle ako nástroj jej mladosti, ako nástroj svojho života.

Aj ja som mala so sebou husle. Keď ich uvidela, oči jej zažiarili. Úsmev na tvári jej nezmizol ani keď som sa v rámci svojich schopností snažila pre ňu čosi zahrať. Vtom som dostala nápad.

„Nechcete si zahrať tiež?“

Pani Anna a zdravotné klaunky
Pani Anna a zdravotné klaunky (zdroj: DD a DSS Kremnica)

Pani Anka zaváhala... No potom túžobne prikývla. Opatrne som jej priložila husle pod bradu. Keď pani Anna ucítila lub huslí, bol to neuveriteľný okamih. Slákom som husle ozvučila jemným pizzicatom. Vo vzduchu sa čosi chvelo, takmer som prestala dýchať. Pani Anka siahla po sláku - a to napriek tomu, že je v ťažkom fyzickom stave. Spoločnými silami sme sa snažili vytvoriť tón.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zimomriavky nám behali po tele, keď sme zbadali, že Anička sa tak sústredí, že sa vlastne skoro netrasie! So zatajeným dychom som sledovala tento zázrak. Nával radosti však vyvolal opäť chvenie. No husle pod bradou pani Anna držala pevne...

Od tej chvíle mám husle vždy so sebou. Sú úžasným sprostredkovateľom spomienok na mladosť pre generáciu našich súčasných seniorov. Pamätajú krásu, eleganciu, slušnosť, úctivosť, ktorú si i v dnešných dňoch môžeme spolu pripomenúť a nezabudnúť...

Mariana Bódyová (seniorov navštevuje pod klaunským menom Emília Kohútová)

zdravotná klaunka Mariana Bódyová
zdravotná klaunka Mariana Bódyová (zdroj: ČERVENÝ NOS Clowndoctors)

http://www.cervenynos.sk

https://www.facebook.com/cervenynosclowndoctors/

Zdravotní Klauni

Zdravotní Klauni

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  62x

ČERVENÝ NOS Clowndoctors je nezisková organizácia, ktorá prostredníctvom klaunského umenia už 18 rokov prináša radosť a smiech tým, ktorí to potrebujú. Vyše 60 zdravotných klaunov navštevuje pravidelne hospitalizované deti v nemocniciach po celom Slovensku, ale aj seniorské zariadenia či dospelých pacientov, aby im zlepšili náladu, zmiernili stres a priviedli ich na iné myšlienky. Pridajte sa a tvorte s nami toto poslanie. Prispejte a darujte smiech: https://cervenynos.darujme.sk/chcem-pomoct/ Zoznam autorových rubrík:  PríbehyZo života zdravotných klaunov

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu