reklama

Hovoria mi ZÁZRAK Jakub. Lekári neverili, že prežijem.

Pred piatimi rokmi som sa stretol s nešťastím, opačným pólom šťastia. Keď človek stratí zdravie, nasleduje úplná bezmocnosť a strach. Moje nešťastie malo nálepku kóma a vážne poškodenie mozgu. No stal sa zázrak, dokonca dvojitý.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Prvý zázrak je, že som to prežil. A druhý, že fungujem tak, ako fungujem. Ako hocijaký iný tínedžer, dokonca s výborným prospechom. Mám úžasnú rodinu a nebyť jej, tak nie som tam, kde som. A zdravotní klauni? Naučili ma opäť sa smiať. A ja sa smejem naozaj rád. :)

Jakub a zdravotni klauni, 2017
Jakub a zdravotni klauni, 2017 (zdroj: ČERVENÝ NOS Clowndoctors)


Keď si šťastie zbalí kufre

Keď som mal 12 rokov, náhle som upadol do bdelej kómy. Mojim rodičom sa zrútil svet. Šťastie si u nás zbalilo kufre a pobralo sa kade ľahšie. Lekári boli presvedčení, že to neprežijem. A ak prežijem, nebudem nikdy chodiť, behať, rozprávať, proste fungovať ako predtým. Aj oni samotní tápali v hľadaní diagnózy, a i keď sa všemožne snažili o môj „reset“, nedarilo sa im.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bezvládnosť ma premenila na dieťa vychudnuté na kosť, s atrofovaným svalstvom a končatinami pokrútenými na nepoznanie. Po 2 mesiacoch v umelej kóme sa lekári rozhodli postupne ma preberať. Celý proces sprevádzal môj krik a plač, ale nakoniec som predsa otvoril oči. Nič viac som však nedokázal. Bol som v bdelej kóme. V tele som nemal jediný funkčný reflex, nerozprával som a mal som plienky ako batoľa.

Nemocnica Kramáre, Bratislava, 2012
Nemocnica Kramáre, Bratislava, 2012 

Smiech mi dal silu bojovať

Celé roky som musel denne cvičiť a absolvovať množstvo rehabilitácií. V hyperbarickej komore som absolvoval až 220 sedení. Ale stálo to za to! Prvýkrát som zdravotných klaunov z Červeného Nosa stretol v nemocnici na Kramároch v Bratislave. Cítil som, že toto sú neobyčajní ľudia. Tým, že ma rozosmiali, dodali mi silu na boj s chorobou. So zdravotnými klaunmi sme sa stretli ešte mnohokrát počas mojich 7 kúpeľných liečení v liečebnom ústave Marína v Kováčovej, a bolo to skvelé. :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Jakub počas programu Cirkus Paciento, 2012
Jakub počas programu Cirkus Paciento, 2012 (zdroj: ČERVENÝ NOS Clowndoctors)

Mamina chvíle s klaunmi opisuje „ako keď na šampanskom vystrelí zátka a vytryskne ohromná dávka humoru namiesto plaču“. Aj pre ňu boli úžasní a milovala ich.

Mama Mirka spomína:

„Prvé slová po dlhom období v umelej kóme vyhŕkli Jakubovi na predstavení Cirkus Paciento: čáry-máry-fuk, čarodejník Hudíny Jakobíny! Bol tak slabučký, že zvládol zdvihnúť len rúčku s čarodejníckou paličkou. To bol na jeho vtedajší ťažký stav naozaj obrovský výkon. Klauni v ňom doslova prebudili nadľudskú silu."

Jakub počas programu Cirkus Paciento, 2015
Jakub počas programu Cirkus Paciento, 2015 (zdroj: ČERVENÝ NOS Clowndoctors)

Život ako zázrak

Prešlo 5 rokov. Život pokračuje vo svojej ceste a mne prináša každý deň niečo nové. Začal som si vážiť všetko, čo mi doprial. To dobré považujem za zázrak, to zlé za ďalšiu lekciu, v ktorej mám obstáť. Som „zázrak“ kliniky – Zázrak Jakub. Šťastie, ktoré ma na chvíľu opustilo, už tak ľahko z rúk nepustím a budem sa ho držať zubami-nechtami, bojujúc ako lev. Pre moju rodinu, ale hlavne pre seba!

Váš Jakub

Viac o programe Cirkus Paciento: https://cervenynos.sk/programy/cirkus-paciento/

SkryťVypnúť reklamu
reklama

http://www.cervenynos.sk

https://www.facebook.com/cervenynosclowndoctors/

Zdravotní Klauni

Zdravotní Klauni

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  62x

ČERVENÝ NOS Clowndoctors je nezisková organizácia, ktorá prostredníctvom klaunského umenia už 18 rokov prináša radosť a smiech tým, ktorí to potrebujú. Vyše 60 zdravotných klaunov navštevuje pravidelne hospitalizované deti v nemocniciach po celom Slovensku, ale aj seniorské zariadenia či dospelých pacientov, aby im zlepšili náladu, zmiernili stres a priviedli ich na iné myšlienky. Pridajte sa a tvorte s nami toto poslanie. Prispejte a darujte smiech: https://cervenynos.darujme.sk/chcem-pomoct/ Zoznam autorových rubrík:  PríbehyZo života zdravotných klaunov

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu