reklama

Keď v nemocnici ležia zdravé deti...

Ako doktor Bublanina som už zažil všeličo. Môj červený klaunský nos sa od dojatia zarosil od mnohých príbehov detí, ktoré trpeli rôznymi chorobami. No malý Miško bol skutočne špeciálny prípad, ktorý prekvapil aj mňa - klauna.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
FOTO: ilustračná
FOTO: ilustračná (zdroj: ČERVENÝ NOS Clowndoctors)

Ale poďme pekne od začiatku.

Prišli raz klauni do nemocnice. Prezliekli sa do kostýmov. Nasadili si nosy červené ako práve odtrhnuté jahody. Ja, doktor Bublanina, som si nasadil svoj klobúk, ktorý vždy skrýva nejaké prekvapenie. Okolo krku som si prehodil dva fonendoskopy, lebo čím viac fonendoskopov, tým viac DOKTOR...

Mrmľal som si popod nos nejakú pesničku, aby mi nôžky pekne klepkali v rytme a šup zabávať a liečiť choré deti. Nič nenasvedčovalo tomu, že dnes zažijem jeden z najzvláštnejších zážitkov môjho klaunského sveta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Usmiate sestričky a doktorky nás už od dverí vítali s úsmevom, v ktorom sa stratí každá choroba. Doktor Bublanina, ako sa na gentlemana v bielom plášti a s motýlikom na krku patrí, slušne pozdravil.

„Dobrý deň, ako sa máte a ako...“ ani som nestihol dopovedať, keď ma prerušila pani doktorka. 

„Dnes tu pre vás máme špeciálneho pacienta. Na štvorke izbe vás čaká Miško a vôbec, ale vôbec nie je chorý, včera sme ho totižto prepustili, pretože je už úplne zdravý.“

Máločo už klaunov prekvapí, ale tentokrát sme sa nezmohli ani na slovo a s otvorenými ústami čakali na vysvetlenie.

FOTO: Ilustračná
FOTO: Ilustračná (zdroj: ČERVENÝ NOS Clowndoctors)

No viete, to je tak, ležal tu celý týždeň a tešil sa že vás stretne, lebo počul od kamaráta, ktorý u nás tiež ležal, že chodíte do nemocnice a zabávate deti. A keď sa včera dozvedel, že už je zdravý a ide domov, tak sa rozplakal a povedal, že on teda vôbec nie je zdravý a rozhodne tu ešte aspoň jeden deň chce zostať. Rodičia boli najprv prekvapení, ale nakoniec z neho dostali, že nechce ísť domov, pretože zajtra majú prísť klauni a on ich chce vidieť.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A to je vlastne koniec príbehu...no vlastne ešte niečo. Miško šiel domov, ale museli mu sľúbiť, že na druhý deň môže prísť a zažiť klaunov. A tak prišiel, prezliekol sa do pyžamka, ľahol si do postele a čakal. A dočkal sa. Prišli sme a klaunovali ako o život. A on sa smial a smiali sa rodičia a smiali sa doktori a smiali sa klauni.

Doktor Bublanina si vyzliekol plášť. Z nosu si dal dole nos, stále červený ako čerstvo odtrhnutá jahoda a vôbec si nepamätal, o čom a ako na tej izbe klauniáda bola, ale ten pocit...TEN POCIT!

Keď som potom kráčal po nemocničnej chodbe, už nie ako klaun doktor Bublanina, mrmlal som si pesničku a nielen nohy mi klepkali v šťastnom rytme, ale aj srdce si prišlo na svoje. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď deti kvôli klaunom nechcú odísť z nemocnice, myslím, že môžem povedať, že našu klaunskú prácu robíme naozaj dobre.

Roman Večerek / zdravotný klaun doktor Quido Bublanina

Roman Večerek / doktor Quido Bublanina
Roman Večerek / doktor Quido Bublanina (zdroj: ČERVENÝ NOS Clowndoctors)

 

Prečítajte si ďalšie príbehy zdravotných klaunov

www.cervenynos.sk

https://www.facebook.com/cervenynosclowndoctors/

Zdravotní Klauni

Zdravotní Klauni

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  62x

ČERVENÝ NOS Clowndoctors je nezisková organizácia, ktorá prostredníctvom klaunského umenia už 18 rokov prináša radosť a smiech tým, ktorí to potrebujú. Vyše 60 zdravotných klaunov navštevuje pravidelne hospitalizované deti v nemocniciach po celom Slovensku, ale aj seniorské zariadenia či dospelých pacientov, aby im zlepšili náladu, zmiernili stres a priviedli ich na iné myšlienky. Pridajte sa a tvorte s nami toto poslanie. Prispejte a darujte smiech: https://cervenynos.darujme.sk/chcem-pomoct/ Zoznam autorových rubrík:  PríbehyZo života zdravotných klaunov

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu