reklama

Tiger v zariadení pre seniorov

Pani Viera žije v zariadení pre seniorov necelé štyri týždne. Zvyká si pomaly. Izbičku má zariadenú skromne: posteľ, skriňa, pod oknom stôl a stolička.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Žiadne dekorácie, fotografie, drobnosti. Najvýraznejší je hnedý koberec s vyobrazením tigra.

Prichádzame. Pani Viera má oblečenú jednoduchú šatovú zásteru. Sedí na deke na kraji ustlanej postele, pôsobí trochu strateno.

Smiech nepozná vek
Smiech nepozná vek (zdroj: FOTO: Samuel Ďurkovič)

Zoznamujeme sa. Vlasy mám zopnuté vo vysokom drdole, zdobí ho biely kvet. Elegantné žltobiele šaty s kvetinovým vzorom a širokou sukňou siahajú po kolená. Nasadený mám perlový náhrdelník s medailónom Ľudovíta Štúra, červený klaunský nos a seriózny výraz.

Oľga Havranová, rada vás spoznávam,“ potrasiem ruku asi 75-ročnej dáme. Tá sa so mnou zvíta len s nepatrným náznakom úsmevu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Situáciu neuvoľní ani bozk na chrbát ruky od kolegu Františka Loveckého. Vysoký galantný horal ako vystrihnutý z módneho magazínu zo štyridsiatych rokov má na sebe snehobielu košeľu a tmavozelenú vestu s drobnou zlatou výšivkou. Na tvári nedbalé strnisko, veselé oči.

„Na návštevu sa patrí doniesť aspoň kvety. František, máš?“ kontrolujem svojho klaunského partnera a podozrievavo sa dívam na jeho prázdne ruky.

„Jedna ruža, dve rúúúžééé, dve ružičky čééérvenééé,“ vynájde sa. Nôti známu pesničku a hrá na ukulele. Pani Viera počúva, no nepridáva sa. Nezdá sa, že by ju naša návšteva zaujala. Kľačíme pri jej posteli, aby na nás dobre videla, a spievame najkrajšie, ako len vieme. Chcem pridať aj zopár tanečných krokov, a tak vstávam a začnem tancovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z koberca na mňa hľadí tiger. Jedným okom mi vidí akurát pod sukňu. Dospievame a ja stále zazerám na koberec.

Zdravotní klauni prichádzajú rozveseliť aj seniorov
Zdravotní klauni prichádzajú rozveseliť aj seniorov (zdroj: FOTO: Katarína Sidová)

„Pani Viera, nechcem pôsobiť ako nejaká upätá konzervatívna osoba, ale kam sa mi ten tiger pozerá? Kde sa mám postaviť?!“ sťažujem sa obyvateľke izby. Krôčik odstúpim a som nad druhým okom šelmy. „Tak ale toto,“ pohoršene sa pozerám na koberec s obrázkom. Potom na pani Vieru. Smeje sa.

„Ja za to nemôžem, to mi doniesol vnuk,“ bráni sa s úsmevom. Motám sa po koberci v úmysle vyhnúť sa zvedavým tigrím očiam. Samozrejme, sa mi nedarí.

Pomaly sa s pani Vierou lúčime. Oveľa vrúcnejšie, ako keď sme sa pred pár minútami vítali. Dávame pozdravovať vnuka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Čo som tu, ešte som sa nezasmiala. Až teraz. Ďakujem vám,“ vyznáva sa. Izba sa odrazu zmenila. Stále v nej nie je veľa vecí, ale už tu nič nechýba.

zdravotná klaunka Eva Okoličániová / Oľga Havranová

Aj tento príbeh nájdete medzi 32 skutočnými príbehmi v knihe Na zázraky máme nos.

Eva Okoličániová / Oľga Havranová
Eva Okoličániová / Oľga Havranová (zdroj: ČERVENÝ NOS Clowndoctors)
Zdravotní Klauni

Zdravotní Klauni

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  62x

ČERVENÝ NOS Clowndoctors je nezisková organizácia, ktorá prostredníctvom klaunského umenia už 18 rokov prináša radosť a smiech tým, ktorí to potrebujú. Vyše 60 zdravotných klaunov navštevuje pravidelne hospitalizované deti v nemocniciach po celom Slovensku, ale aj seniorské zariadenia či dospelých pacientov, aby im zlepšili náladu, zmiernili stres a priviedli ich na iné myšlienky. Pridajte sa a tvorte s nami toto poslanie. Prispejte a darujte smiech: https://cervenynos.darujme.sk/chcem-pomoct/ Zoznam autorových rubrík:  PríbehyZo života zdravotných klaunov

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu