reklama

Byť klaunom v nemocnici? Nikdy!

Most, ktorý spája naše osudy, má 10 čísel. A aj keďsa ešte nepoznáme, naše cesty sa práve skrížili. V telefóne šumot. Zrazu sa v telefóne ozve hlboký nádych, za ktorým nasleduje ešte hlbší výdych.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Takto sa začína mnoho telefonátov, ktoré prichádzajú do našej kancelárie Červeného Nosa na Klenovej ulici. Niektoré sú pobúrené, niektoré plné vďaky a iné len zablúdené.

Ilustračná foto
Ilustračná foto (zdroj: pexels.com)

Je skoro ráno, a chvejúci hlas muža začne rozprávať ihneď po zdvihnutí: „20.12. Vám manželka prispela,” nasledovalo ticho a tak som s napätím čakala, „a o týždeň na to zomrela”.

Jednoduchá, no emočne nabitá veta zarezonovala v celom mojom tele. Po skončení telefonátu, ma jej sila zasiahla natoľko, že som si znova pripomenula vianočné obdobie na klauniádach. Sprevádzala som našich dvoch klaunov a spolu s nimi som obiehala nemocnicu. Klauni sa postarali o smiech a ja o to aby mali čokoládu. Na jednej z chodieb bolo malé dievčatko ktoré upútalo moju pozornosť. Mala na nošteku hadičky a na chrbte si niesla batôžtek s respiračným prístrojom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pár dní potom, som o svojich „dobrodružstvách” rozprávala rodine a blízkym. Niektorí, ale reagovali vetou s ktorou sa stretávam často aj cez telefón „Ja by som to nerobil. Ako klaun by som sa nedokázal pozerať na toľké utrpenie a bolesť.”

Lenže v tej chvíli prevládal smiech, radosť, a nádej nad utrpením a bolesťou. Stála som pred zatvorenými bielymi dverami, z ktorých vychádzalo chichotanie. O chvíľu naši klauni vyšli von a po ceste do ďalšej izby zabavili aj okoloidúcu sestričku. Mamina tohto dievčatka uvidela našich klaunov, poukázala na nich a naďalej učila chodiť svoju dcérku. 

Pretože nádych patrí k životu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Klauni prinášajú radosť detským pacientom
Klauni prinášajú radosť detským pacientom (zdroj: Foto: Michal Hradský)

Naši klauni sa nesnažia zakryť bolesť, oni proste tvoria radosť tam, kde jej niet. Pre mňa to i naďalej zostáva záhadou, ako to dokážu. Ale dnes viem, že človek sa rodí s duchom klauna. Jedna americká štúdia prirovnala zdravotných klaunov k šamanom Západu. Oni neliečia telo, ale ducha. A ten, keď je silný, dokáže zázraky.

A tak sa aj my, na druhej strane telefónu, učíme každý deň, že sa okolo nás odohrávajú tisíce rôznych životných príbehov, ktoré sa s nami prepletú, aj keď len na pár sekúnd. 

No každý z nich ma učí, že bez ohľadu na to, čo ich postihlo v živote, šírenie radosti a smiechu je a bude súčasťou ich posolstva. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pretože nádych a aj výdych patria k životu. 

Vrelá vďaka každému, s ktorým sa nám skrížili cesty na infolinke. 

02 / 43 428 088

Mária Šnajder - fundraising a starostlivosť o individuálnych darcov

Mária Šnajder
Mária Šnajder 
Zdravotní Klauni

Zdravotní Klauni

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  62x

ČERVENÝ NOS Clowndoctors je nezisková organizácia, ktorá prostredníctvom klaunského umenia už 18 rokov prináša radosť a smiech tým, ktorí to potrebujú. Vyše 60 zdravotných klaunov navštevuje pravidelne hospitalizované deti v nemocniciach po celom Slovensku, ale aj seniorské zariadenia či dospelých pacientov, aby im zlepšili náladu, zmiernili stres a priviedli ich na iné myšlienky. Pridajte sa a tvorte s nami toto poslanie. Prispejte a darujte smiech: https://cervenynos.darujme.sk/chcem-pomoct/ Zoznam autorových rubrík:  PríbehyZo života zdravotných klaunov

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu