reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Zdravotní Klauni

Zdravotní Klauni

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  62x

ČERVENÝ NOS Clowndoctors je nezisková organizácia, ktorá prostredníctvom klaunského umenia už 18 rokov prináša radosť a smiech tým, ktorí to potrebujú. Vyše 60 zdravotných klaunov navštevuje pravidelne hospitalizované deti v nemocniciach po celom Slovensku, ale aj seniorské zariadenia či dospelých pacientov, aby im zlepšili náladu, zmiernili stres a priviedli ich na iné myšlienky. Pridajte sa a tvorte s nami toto poslanie. Prispejte a darujte smiech: https://cervenynos.darujme.sk/chcem-pomoct/ Zoznam autorových rubrík:  PríbehyZo života zdravotných klaunov

reklama

Príbehy

Tichá noc v nemocnici

Zdravotní Klauni

Tichá noc v nemocnici

Je pár dní pred Vianocami, oddelenie v nemocnici je napriek sviatkom plné. „Jasmínka leží v izbe na konci chodby, mlčí už zopár dní. Neviem, či vás prijme, ale môžete to skúsiť,“ nabáda nás pani psychologička.

  • 25. dec 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 387x
  • 0
„Ja nechcem ísť na operáciu!" - príbeh o detskom strachu

Zdravotní Klauni

„Ja nechcem ísť na operáciu!" - príbeh o detskom strachu

V ten deň čakala Peťku operácia. Keď som ju stretla, mala tie najvystrašenejšie oči na svete. Hrdlo mi stiahlo, ale ako odborníčka na smiechológiu sa len tak nevzdám.

  • 27. nov 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 403x
  • 2
Tiger v zariadení pre seniorov

Zdravotní Klauni

Tiger v zariadení pre seniorov

Pani Viera žije v zariadení pre seniorov necelé štyri týždne. Zvyká si pomaly. Izbičku má zariadenú skromne: posteľ, skriňa, pod oknom stôl a stolička.

  • 17. okt 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 444x
  • 1
Na zázraky máme nos - príbeh sestričky Rózy

Zdravotní Klauni

Na zázraky máme nos - príbeh sestričky Rózy

Môžeme vojsť? Tak sa začína klaunská návšteva v nemocnici. Zdravotní klauni a klaunky otvárajú dvere do izieb malých pacientov, aby premenil smútok a plač na čosi úplne opačné - na smiech.

  • 12. sep 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 003x
  • 0
Ako osláviť narodeniny v nemocnici?

Zdravotní Klauni

Ako osláviť narodeniny v nemocnici?

Zaklopeme a vchádzame do nemocničnej izby. Tri postele a na nich tri pacientky, jednej z nich robí spoločnosť mama. „Teší ma, doktorka Dialýza Odmeraná,“ predstavím sa suverénne.

  • 30. júl 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 932x
  • 0
reklama
Keď sa dieťa po operácii zle zobudí

Zdravotní Klauni

Keď sa dieťa po operácii zle zobudí

Do nemocnice prichádzam skoro ráno. Zdravotná asistentka ma veselo víta a oznamuje mi počet detí, ktoré v ten deň čaká operácia. Rýchlo do šatne, kde sa zo mňa stáva sestrička Bodka, odborníčka na otravy, najmä otravy nudou.

  • 7. jún 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 777x
  • 2
Ako som priniesol na Slovensko myšlienku zdravotných klaunov

Zdravotní Klauni

Ako som priniesol na Slovensko myšlienku zdravotných klaunov

Pobyt v nemocnici si zväčša nespájame s radosťou a smiechom. Úsmev či smiech sa preto môžu javiť ako zázrak. Už vyše 40 rokov sa tejto téme venujem ako zdravotný klaun, lektor a zakladateľ o.z. ČERVENÝ NOS Clowndoctors.

  • 16. apr 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 885x
  • 1
Na ples v krátkych nohaviciach

Zdravotní Klauni

Na ples v krátkych nohaviciach

Ako zdravotný klaun viem, že smiech pomáha v každom veku. Preto okrem detí v nemocniciach navštevujem aj seniorov. Každá návšteva ma veľmi obohatí. Ľudskosť, ktorú mám tu česť spoznať, sa mi vždy vpíše do duše.

  • 14. mar 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 557x
  • 2
Aj v nemocnici natrafíte na džentlmena

Zdravotní Klauni

Aj v nemocnici natrafíte na džentlmena

Ako spoznáte správneho chlapa? Je pozorný, vie, čo chce a pri tanci vás vedie. Netušila som, že jedného stretnem priamo v nemocnici. A vôbec mi nevadilo, že som dvakrát vyššia, ako on...

  • 27. dec 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 128x
  • 0
Ako mama som váhala, či to zvládnem

Zdravotní Klauni

Ako mama som váhala, či to zvládnem

S mojimi deťmi sme zatiaľ preskákali len bežné, niekoľkodňové zdravotné komplikácie. Vďaka mojej práci som sa však stretla s rodinami, ktorých každodenný život vyzerá inak.

  • 5. dec 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 612x
  • 0
reklama
Na psychiatriu prinášame smiech aj nehu

Zdravotní Klauni

Na psychiatriu prinášame smiech aj nehu

Pred prvou návštevou som mal prirodzený rešpekt. Ako zdravotný klaun už roky rozveseľujem deti v nemocniciach. No teraz som mal prvýkrát navštíviť dospelé pacientky na ženskom oddelení Psychiatrickej nemocnice P. Pinela v Pezinku.

  • 10. okt 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 123x
  • 9
Môj otec, Alzheimer a my ostatní

Zdravotní Klauni

Môj otec, Alzheimer a my ostatní

Môj otec je už starší pán. Všetko by bolo ako má byť, nebyť nemilého prekvapenia pár rokov pred sedemdesiatkou. Aj keď už o tom nevie, je otcom štyroch detí a dedkom piatich vnučiek. Odvtedy spolu bojujeme s Alzheimerom.

  • 20. sep 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 860x
  • 11
Minúta po minúte: Klauni v akcii

Zdravotní Klauni

Minúta po minúte: Klauni v akcii

Koľko detí je práve teraz v nemocniciach? Od rána sú už v akcii zdravotní klauni, pripravení priniesť smiech a radosť malým pacientom aj v tých najnáročnejších chvíľach. Zažite s nami jeden typický deň Červeného Nosa.

  • 12. sep 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 542x
  • 1
Po plači býva smiech

Zdravotní Klauni

Po plači býva smiech

„Je tu niekde klaunka?“ počujem volať sestričku. Vybehnem za hlasom. „Miškovi odložili operáciu, je z toho nešťastný. Potrebuje rozveseliť,“ vysvetľuje a povie mi číslo jeho izby.

  • 8. aug 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 096x
  • 1
Šťastie je taký teplý pocit v brušku, keď sa smejem

Zdravotní Klauni

Šťastie je taký teplý pocit v brušku, keď sa smejem

Deti v nemocnici sú predovšetkým deťmi. Chcú zažívať to, čo zažívali mimo nemocničných múrov. Je pre nich prirodzené hrať sa, občas uletieť tam, kam sa mnohí dospelí už nevedia dostať.

  • 10. júl 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 610x
  • 5
reklama
Keď klauna páli nos

Zdravotní Klauni

Keď klauna páli nos

Som doktor. Doktor Bublanina. Som červenonosý doktor klaun Quido Bublanina. Keď zaklopem na dvere nemocničnej izby a deti uvidia klaunský nos, vedia, že bude parádna zábava.

  • 17. jún 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 907x
  • 1
Prečo patrí moja nominácia na Slovenku roka všetkým zdravotným klaunom

Zdravotní Klauni

Prečo patrí moja nominácia na Slovenku roka všetkým zdravotným klaunom

Keď som sa dozvedela o tom, že som nominovaná na Slovenku roka 2018 v kategórii Charita, bola som milo prekvapená a priznávam, aj trocha šokovaná. Pýtala som sa - prečo práve ja?

  • 31. máj 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 692x
  • 0
Na operáciu so smiechom? Zažite dopoludnie so sestričkou Rózou

Zdravotní Klauni

Na operáciu so smiechom? Zažite dopoludnie so sestričkou Rózou

Je šesť hodín ráno. V nemocničných izbách ležia deti, ktoré práve dnes čaká operácia. Chvíle plné strachu im prišla zmierniť sestrička Róza, v civile zdravotná klaunka Marika Kecskésová.

  • 9. máj 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 774x
  • 1
Dokázali by ste cestovať 4 hodiny v MHD č. 209?

Zdravotní Klauni

Dokázali by ste cestovať 4 hodiny v MHD č. 209?

MHD využívam každý deň. Nenadávam na ňu. Tie chvíle cestovania sú pre mňa veľmi vzácne. Bez mobilu a počítača. Je to zväčša najdlhšia časť dňa, kedy stretávam náhodných ľudí, ktorí si v batôžkoch nesú svoje životné príbehy.

  • 26. apr 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 368x
  • 2
Ťažký život zdravotného klauna

Zdravotní Klauni

Ťažký život zdravotného klauna

Ak sa vám práca dostane pod kožu, správať sa „normálne“ môže byť celkom problém. Viem, o čom hovorím - pracujem ako zdravotná klaunka.

  • 1. apr 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 891x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu